Alcúdia - egy hangulatos középkori város

A város Mallorca északi részén található, vagyis az egész szigeten átvágtunk a kétszer kétsávos autópályán és egy óra alatt ott is voltunk. Az autópálya gyors, jól megépített és nagyon szép helyen megy, szóval kifejezetten élveztem az utat. (Nem beszélve arról, hogy a busz kényelmes, modern, tiszta és légkondis volt.)

A hely nagyon szép, de azért egy kicsit csalódott voltam. Az óvárost, ahol a látnivalók vannak, kb. 2 óra alatt oda-vissza, keresztül-kasul bejártam kétszer. A térkép, amit adtak, olyan bolhabetűs volt, hogy alig bírtam kisilabizálni az utcaneveket vagy a látnivalókat. A látnivalók... Sehol egy tábla, sehol semmi magyarázat. A térkép alapján azt hiszem, hogy minden látnivalót megnéztem, de nem vagyok benne teljesen biztos, mert tényleg sehol semmiféle felirat nem található.

Persze azért tetszett. Az óvárost többé-kevésbé körbeveszi a 13. században épült városfal. A fal egy részének tetején végig lehet sétálni, onnan csodaszép volt a kilátás a környékre, illetve a városra is. 

img_0039.JPGSéta a középkori várfal tetején.

Az egykori városkapukból három ma is áll.

img_0043.JPGAz egyik megmaradt városkapu

A városrészt teljesen átszeli keresztben a Carrer Major (Fő utca). Alig lehetett mozdulni a sok turistától, illetve a biszbaszokat árusító üzletek és kajáldák tömegétől. Úgy egyébként semmi extra nincs az utcán, utcában. Kb. a közepén, ami egyben a városrész közepe is, található a Városháza. Ez az épület talán egy kicsit díszesebb és magasabb, mint a többi. Aztán mire feleszmél az ember, addigra már végére is ért az utcának, ami azt jelentette, hogy átszelte a városrészt.

Én betértem mindenféle néptelen kis mellékutcácskákba is. Irtó hangulatosak voltak. Volt olyan, amelyet kétoldalt cserepekbe ültetett növények szegélyeztek, de volt, amelyik teljesen csupasz volt.

img_0079.JPG Az egyik kis mellékutca

A városrész egyik csücskében található a Sant Jauma templom.

img_0077.JPGA Sant Jauma templom homlokzata - az épület előtti tér annyira kicsi volt, hogy csak ilyen képek sikerült készítenem.

Az eredeti 14. századi templom 1870 telén összedőlt, így újraépítették az egészet. Érdekes az elrendezése, merthogy leginkább L-alakra emlékeztet az alaprajza. A főhajóhoz csatlakozó oldalhajó csaknem ugyanakkora, mint maga a főhajó. Az itt található hatalmas oltár is nagyon érdekes. A közepén egy kereszt található Krisztussal. Ebben nincs semmi izgalmas, tudom, csakhogy egy lépcsőn fel lehet menni ehhez a kereszthez, és gyakorlatilag a hatalmas oltár és a kereszt között lehet az ember.

Ezzel a templommal gyakorlatilag be is fejeződött a városnézésem, szóval visszaballagtam a buszpályaudvarra, kb. 10 perc után meg is jött a busz, aztán visszamentem Palmába.

A buszpályaudvar a szállástól kb. 40 perc gyalog, de aznap egy másik útvonalon mentem vissza a szállásra, és ismét kiélveztem a zegzugos kis utcácskákat. Annak ellenére, hogy összevissza kanyarodnak, valahogy még sem lehet bennük eltévedni (legalábbis eddig még nem sikerült). A sarki közértben még vettem magamnak vizet másnapra, aztán alighogy beléptem a szobába, leszakadt az ég. Rendes nyári zápor verte a szembenlévő bádogtetőt. Egy kicsit lehűlt a levegő, nincs 28 fok, csak 23.

Címkék: utazás