2020. április 23., csütörtök

Ma korábban mentem ki a kutyával sétálni, merthogy a séta után be akartam ugrani vásárolni némi zöldséget magamnak. Szerencsére nem kellett sorban állni és szépen fel volt töltve a bolt. Pontosabban újabb hiánycikk van: liszt. Valószínűleg mindenki rákapott az otthoni sütésre és ezért. (A heti házhozszállításos rendelésben viszont sikerült venni egy 1,5 kg-os zacskót.) Mivel a bolt kicsi, eléggé limitált, mit lehet venni. Pl. csak egyfajta sajt van. Van még készletem a legutolsó Lidl vásárlásból, de gondoltam, nem árt egy kicsit körbenézni.

A kicsi online tanításához adtak néhány újítást. Van egy külön menü, ahol a gyerek megkapja a tanároktól a kijavított anyagokat. Ma az is kiderült, hogy az online órákról, ha le is marad, bármikor újra megnézheti. Ez jó! Nem mintha lemaradna bármiről is, mert gondoskodom róla, hogy ott legyen, de így lehetősége van visszanézni azt, amit esetleg nem értett meg elsőre.

Ma zeneórán klasszikus darabokat kellett hallgatnia: Vivaldi, Beethoven, Mozart, Bach. Rohadtul unta, pedig a legjobb és legérdekesebb darabokat választotta ki a tanár. A Négy évszakot ráadásul úgy kellett volna hallgatnia, hogy egy zenész kommentálja. Tök érdekes dolgokat mondott - szerintem. A gyerek meg majd felcsavarodott. Még Beethoven Sorsszimfóniájának első részét (ami szerintem a legjobb) is csak úgy volt hajlandó végighallgatni, hogy én erősködtem, hogy legalább ezt a 10 percet hallgassa végig, mert nagyon jó. Reménytelen a gyerek.

Ma egyébként apuka azt mondta, hogy erősen gondolkodik, hogy mégsem küldi a gyereket abba a suliba, ahova nagyon akar menni. Azt mondta apuka, hogy "teljesen felesleges", merthogy semmi nem érdekli és a legalapvetőbb dolgokat sem képes megjegyezni. Inkább a nagyobbat beiratja a drága, de az ország legjobb 10 iskolájába tartozó sevenoaksi suliba, merthogy okos és akar tanulni, minthogy kifizesse ezt a drága magánsulit a kicsinek. Szerinte tökéletesen megfelelne neki az állami iskola is. Anyuka ellenzi az egészet, merthogy olyan, mintha feladná a gyerek neveltetését. Szerintem mindkettőjüknek igaza van. Tényleg nem kellene feladni, de teljesen felesleges elit suliba járatni, amikor SEMMI de SEMMI nem érdekli őt. Ebben az új suliban van művészeti és sport tagozat is, tehát nem csak az általános tantárgyakra koncentrálnak. De a gyerek nem jó a sportban sem és már rajzolni sem akar. Szóval tényleg pénzkidobás. És az állami iskolák között is vannak nagyon jók, amiért viszont nem kell fizetni. Kíváncsi vagyok, mi lesz a döntés.

Címkék: covid