2020. május 26., kedd

Mivel a kicsi jövő héten megy vissza a suliba és mivel tesztet fognak velük iratni angolból és matekból, így az a döntés született, hogy annak ellenére, hogy szünet van, tanulnia kell. Szóval előkotortam azokat a matekfeladatokat, amiket a húsvéti szünetre kapott és kimásoltam belőle néhányat, amivel akkor gond volt és rendesen átrágtuk. Most is gond volt velük. Mintha el sem magyaráztam volna neki. Ha van egy feladat, amihez már kombinálni kell és okoskodni, akkor vége van a gyereknek, mint a botnak. És semmi extrára nem kell gondolni! Például. Adott egy kocka, aminek megvan adva az éle. Adott egy tégla, aminek meg van adva a szélessége, mélysége, de hiányzik, a magassága. Azt tudjuk, hogy a kocka és a tégla térfogata ugyanannyi. Kérdés, mekkora a tégla magassága. És egyszerűen nem érti, hogy ha kiszámolja a kocka térfogatát, akkor megvan a tégláé is, és akkor abból vissza tudja számolni a magasságot. Hát ehhez aztán nem kell nagy matek zseninek lenni, hogy megfejtse az ember. És akkor már arról nem is beszélek, hogy ha mondjuk olyan kivonás van, hogy 87.000 - 19.873 akkor már megint megakadt, mert egyszerűen nem érti, hogy a nullából nem lehet kivonni hármat, a nullával ott fönt valamit kezdeni kell. Elmagyaráztam én, aztán az apja, aztán a nővére és az eredmény még mindig semmi. Nagyon aggódom, hogy fogja megírni a tesztet. 

Címkék: covid