Linderhof és Ettal

Nyaralásunk utolsó napja.

Reggeli után felcihelődtünk, és elmentünk Linderhofba. Ez a legkisebb kastély a három közül, amit II. Lajos bajor király magának építtetett. Néhány évvel ezelőtt már jártam itt, de akkor nem mentem be a kastélyba, csak a hatalmas és meseszép parkban bóklásztam. Most ezt bepótoltam, megnéztem a kastélyt belülről is. Gyönyörű volt, pompáját tekintve teljesen olyan, mint Versaille, de sajnos nem lehetett odabent fényképezni.

img_9456.JPGA kastély az egyik dombra épített kerti pavilonból.

A kastélyt körbeölelő parkban is egy jót sétáltunk. Csodaszép, igaz, többször eláztunk, merthogy nem csak felhős és hűvös vot az idő, hanem esett is. Mindenesetre megnéztük a szökőkutakat, a lugasokat és gyönyörű virágoskerteket.

img_9440.JPGAz előbb látott lépcsős szökőkút a kastély szintjéről, a tetején pedig ott az a pavilon, ahonnan az előző fotót készítettem.

A fák között kisebb házacskák is megbújtak, ilyen volt a marokkói ház, ami eredetileg Marokkóban épült a bécsi világkiállításra. Valószínűleg Lajos királynak megtetszhetett, mert a világkiállítás után idehozatta.

img_9409.JPGA marokkói ház.

A kastély után egy útmenti fogadóban ebédeltünk. Olyan méretű fogásokat kaptunk, hogy alig bírtuk legyűrni. Közben a tájban gyönyörködtünk: körben csodaszép hegyek voltak, végtelen erdőkkel. Meg persze fáztunk rendesen, merthogy feltámadt a szél. Ebéd után hangulatos kis falucskákon keresztül autóztunk, néha megálltunk nézelődni. Nagyon helyes házakat láttunk! Tulajdonképpen teljesen egyformák építésileg, csak máshogy vannak kifestve a falai. Egy helyen fagyiztunk - na, nem a melegre való tekintettel, hanem csak úgy, az íze miatt.

img_9494.JPG Az egyik festett falú ház.

Utolsó állomásunk egy bencés apátság volt, Ettal.

295412_507342562615950_854210438_n.jpgAz apátsági templom impozáns épülete.

Az apátság temploma eredetileg gótikus stílusban épült, de annak nagy része egy tűzvészben elpusztult. Ezt követően barokk stílusban építették újjá.

A szerzetesek éppen az esti imájukat mondták/énekelték, így aztán ebben a különleges hangulatban nézelődtünk körbe, persze csak úgy, hogy ne zavarjuk a bencéseket.

524454_507343025949237_269385284_n.jpgA templom díszes orgonája.

Miután végeztek, udvarisan, de melehetősen határozottan kitessékeltek minket, és bezárták a templomot.Az este pakolással és búcsúzással telt, hiszen másnap kora reggel indultunk haza.