John Grisham: Egy amerikai Pármában

Egy Grisham könyv, amely nem ügyvédekről és mindenféle jogi ügyekről szól! Majdnem csak ezért vettem meg, merthogy kíváncsi voltam, hogy milyen történetet tud az író ügyvédek nélkül összehozni. 

Nos, a történet meglehetősen egyszerű. Egy profi amerikai futballista egy pármai csapathoz szerződik, ahol az amerikai játékosokon kívül mindenki csak szerelemből űzi a sportot, nem kapnak egyáltalán fizetést. Akárcsak a történet, a karakterek is egyszerűek. A főhős eléggé amerikai, gyakorlatilag a játékon és az ételeken kívül semmi nem érdekli. Az olasz ételek leírása annyira részletes, hogy szinte már csak a recept hiányzik, hogy az ember el tudja készíteni. Ugyanilyen alaposan beszél az egyes mérkőzésekről - na, ebben én egy kicsit elvesztem. Valószínűleg, aki érti és szereti az amerikai focit, az nagyon élvezi ezt, nekem időnként teljesen érthetetlen volt a dolog (és sokszor túl hosszúnak tartottam). 

Az érdekes, hogy főhősünk hogyan változik meg, ahogy megismeri a játékostársait, akiknek a lelkesedése teljesen átragad rá. A könyv elején alig várja, hogy visszatérjen az Államokba, a profi ligába, a végére pedig ráébred, hogy sokkal jobban érzi magát Olaszországan, mint odahaza.

Egy hétvégés, könnyű kikapcsolódást jelentő könyv.

Címkék: olvasónapló