Robert Galbraith: Kakukkszó

Nem, én nem tudtam, hogy Robert Galbraith azonos a Harry Potter írójával, J. K. Rowlinggel. Valahol, valaki ajánlotta a könyvet, megnéztem, miről szól, elég érdekesnek tűnt, ezért adtam neki egy esélyt. Aztán persze később, amikor utánanéztem a sorozat köteteinek, akkor derült ki, hogy ki a tényleges szerző.

Nagyon tetszett. Tetszett a mai krimiktől eltérő kicsit lassabb stílusa, a részletes leírások, magyarázatok. Tetszett, hogy igényes a nyelvezete. Igen, attól, hogy krimi, még igenis oda lehet figyelni a fogalmazásra, a választékosabb kifejezésekre. A karaktereket imádtam. A nyomozó végre nem egy szuperhős, egy Adonisz, hanem egy húsvér ember problémákkal (lelki, fizikai, anyagi). Robin karaktere zseniális. Annyira angol, hogy már angolabb nem is lehetne. A megjelenése, az udvariassága, ahogy beszél - tökéletes.

Maga a történet jól felépített. Szép komótosan kapta a T. Olvasó az információkat, viszont a detektív gondolatait, következtetéseit nem tudhattuk. Én megmondom őszintén, hogy a kötet közepe táján már sejtettem, hogy ki lehet az elkövető. Inkább csak megérzés volt, mint a tényekből való következtetés. Ettől függetlenül végigizgultam a hátralévő oldalakat és a végére tartogatott nagy elemzés tökéletes volt. Nem voltak elvarratlan szálak, minden pontosan a helyére került.

Címkék: olvasónapló