Hluboka és Ceske Budejovice

Házinénink ismét fejedelmi reggelivel örvendeztetett meg minket. Ezt követően kényelmesen összeraktuk magunkat és útnak indultunk. A cél Hluboka volt, amely - szerintem - Csehország legszebb kastélya.

img_9746.JPGA kastély főbejárata. Összesen 140 szobája és 11 tornya van az épületnek.

A kastélyt a XIII. században építették és eredetileg őrkastély funkciója volt. Mai, Tudor-kori külsejét a XIX. században nyerte el, amikor a Schwarzenberg család nemesi rezidenciává építette át, ekkor hozták létre a körülötte elterülő parkot is. (Egyébként tényleg úgy néz ki, mint egy angol kastély, ezért is szokták azt mondani, hogy ha valaki igazi angol kastélyt akar látni, annak nem muszáj elutaznia a szigetországba, elég ha ellátogat ide.) A kastélyt csak vezetett tárlatvezetéssel lehet megnézni és nem lehet odabent fotózni. Ez azért kicsit bosszantott, de nem tartott vissza attól, hogy megnézzem. Hát nehéz szavakat találni, mert gyönyörű volt minden. A legtöbb szobában fából faragott falborítások voltak láthatók. A dísztermek pompázatosak voltak, akárcsak a különböző hálószobák, az alagsorban található konyhában pedig megvannak még az eredeti rézedények.

A kastély után megnéztük a kertet is - hát nem valami óriási. Szép volt, de semmi extra élményt nem adott azon kívül, hogy az épületet minden szögből le lehetett fotózni.

img_9780.JPGA kastély a kertből.

A kastély után elmentünk a közeli Ceske Budejovicébe. Nagyon kis helyes városka, nagyon kis helyes épületekkel, de sajnos szinte minden üzlet zárva volt, a múzeumok, illetve látnivalók többsége is és alig láttunk embereket az utcán.

531102_519441244739415_365886_n.jpgA főtéren álló városháza.

Olyan volt, mintha egy szellemvárosban járnánk. Azért persze mindent megvizslattunk, amit lehetett, például bejutottam a Fekete Toronyba.

603501_519440684739471_611164088_n.jpgA 72 m magas Fekete Torony, amely a város szinte minden pontjáról látható.

A Fekete Tornyot egykor őrtoronyként, illetve harangtoronyként használták. Fel lehet mászni a tetejére (ha jól számoltam, 225 lépcső), ahonnan szép a kilátás az egész városra.

217853_519441711406035_1829916543_n.jpgA toronyból a főtér, amely Európa legnagyobb tere, 1 hektáros!

Még sikerült bekukkantanunk két kis templomba is. Ezt követően szerencsére találtunk nyitva tartó éttermet a főtéren, így aztán megebédeltünk. Valami isteni finom citromos halat ettem. Ezután visszamentünk Cesky Krumlovba, ahol egy kis pihenő után még egyszer bolyongtunk egyet a városban, hiszen másnap reggel indultunk haza, ezúttal már az egyenes, Szlovákián keresztül vezető úton.

img_9872.JPGEgy búcsúkép a Szent Vitus templomról alkonyatkor.