Jeffery Deaver: A Majomkirály

A magyar cím szerintem kissé félrevezető, hiszen az eredeti The Stone Monkey (a kő majom) és egy kínai amulettre utal, amelyet az egyik szereplő visel. 

Maga a történet nem rossz, de elmaradt a sorozat korábbi köteteinek színvonalas, fordulatos cselekményeitől. Szerintem sok volt benne az üresjárat, a zsákutca. A könyv közepe felé kezdtek beindulni igazán az események, de ekkor sem a korábban megszokott rafinált csavarokkal. Valahol akkor kezdtem sejteni, hogy ki kicsoda és be is igazolódott a megérzésem, szóval nem lepődtem meg annyira, amikor tisztázódtak a dolgok. 

Maga a nyomozás ismét zseniális volt, ahogy Lincoln türelmesen és fáradhatatlanul rakta össze a különböző bizonyítékokat, hogy rájöjjön az ügy megoldására. A párosa Ameliaval zseniális, mint mindig. Mi több, Amelia egyre inkább egyenrangúvá válik vele, ami szerintem nagyon jó.

Az új karakterek közül a kínai rendőrt megkedveltem, tetszett a nagy beszélgetése Lincolnnal és hogy másképp kezelte az ügyet, mint az amerikai kollégái. Nem látványosan nyomozott, tanúkat, bizonyítékokat keresve, hanem inkább a színfalak mögé nézett, a motivációt és az emberek viselkedését tanulmányozva jutott eredményekre.

Címkék: olvasónapló