Segovia

Hűvös volt megint, szóval a termópulcsik ismét felkerültek rám. A cél ezúttal Segovia volt, tehát ismét buszoztam. Az út során a távolban, amerre mentünk, havas hegyeket láttam. Gyönyörű volt, ugyanakkor nem volt valami túl biztató...

A város azonnal magával ragadott: az épületek, a különböző kisebb, nagyobb templomok, a hangulatos terek és utcák - minden nagyon szerethető volt. Az óváros szélén ott húzódik egy épen maradt római vízvezeték. Valami hihetetlen, ahogy ott áll a házak között.

img_4347.JPGA vízvezeték ezen a téren a legmagasabb, 28,5 méter

Egy tér egyik oldalán egyszer csak előbukkan a házak közül, végig húzódik a téren uralva azt, aztán a másik oldalon ismét eltűnik az épületek között. Nem romos, nem kell hozzáképzelni, hogy hogyan is nézhetett ki anno, hanem ez a vízvezeték ott áll a teljes, eredeti valójában. Egyszerűen lenyűgöző az egész. Valószínűleg azért maradt meg ennyire jó állapotban, mert az első és második század fordulóján épülhetett. A várostól 17 km-re van egy forrás, onnan szállította a vizet. 

img_4343.JPGA tér mindkét oldalán lépcsők vezetnek fel a vízvezeték mellett. Innen jól látszódnak a gránittömbök, amikből építették.

A térről egy olyan nagyon igazi spanyol kis kanyargós utcán lehetett tovább haladni az óváros belsejébe: kiugró, díszes ablakok, nem egy helyen látszottak a mór építészet elemei, hangulatos erkélyek, boltocskák (3-4 embernél több nem igazán tudott egyszerre bent tartózkodni), kávézók. Aztán egyszer csak kijutottam a Fő térre. Csinos, néhány emeletes épületek álltak körben, köztük a városháza és egy színház. A földszinteken kis boltok, éttermek, kávézók üzemeltek. De a legfontosabb és legszebb épület a teret lezáró katedrális volt. Érdekes, hogy a hátsó része néz a tér felé, nem a főbejárata. Viszont így látni a gyönyörűen megépített tetőszerkezetét a kis tornyokkal.

img_4382.JPGA XVI. században épült katedrális. És a nap is kisütött!

Ez az utolsó Spanyolországban épített gótikus katedrális. Az épület kívül, belül meseszép. 

img_4401.JPGA katedrális apszisa

Miután megnéztem a katedrálist, a közelében beültem egy kis vendéglőbe, ahol a napi menüt rendeltem: valamilyen kasztíliai levessel kezdtem (tojással, sonkadarabokkal), aztán egy ízletes szósszal nyakon öntött enyhén sós húsi következett és az egészet egy finom tiramusival zártam. Az étterem ablakából a katedrálisra láttam, így aztán tovább gyönyörködhettem a szépségében. Az már kevésbé nyerte el a tetszésemet, hogy beborult az ég.

A kellemes ebéd után tovább sétáltam a városban, és hamarosan megérkeztem a várhoz. Azonnal beleszerettem már csak a kinézetébe is! Mert volt egy egészen fura tornya és egyáltalán nem olyan klasszikus vár kinézettel rendelkezett.

img_4445.JPGA vár. A középső, meglehetősen monstrum torony II. János kasztíliai királyról kapta a nevét

Már a római időkben volt itt egy erőd, erre épült rá a középkori vár, amit többször átalakítottak az évszázadok során és így nyerte el a mai kinézetét.  

Ma Hadtörténeti Múzeumként működik, így aztán számos középkori fegyver (kardok, pisztolyok, lándzsák, stb.) és páncél tekinthető meg jó néhány teremben.

img_4460.JPGHarcra kész páncélos lovag

Emellett természetesen néhány eredeti pompájában helyreállított szobát és termet is meg lehetett nézni: a régi palota nagyterme (iszlám stílusú díszítéssel, meglehetősen puritán a többi helyiséghez képest), trónterem (egy hatalmas trónnal, vörös brokátokkal), királyi hálószoba, királyi szalon (hihetetlen aranyozott, kazettás mennyezettel), egy pici kápolna (inkább egy kisebb szobához hasonlított, amiben volt egy oltár).  

img_4482.JPGA Királyi szalon aranyozott mennyezete. Körben a spanyol uralkodók szobrai láthatók.

Az épületből nem egy helyen ki lehetett menni kisebb teraszokra, bástyákra, ahonnan a környező vidékben gyönyörködhetett az ember. Az egyik nagyobb teraszon egy rendezett kis kertecske húzódott meg a tornyok tövében. (Sajnos le volt zárva a látogatók előtt.)

A város annyira hangulatos volt, hogy a fő attrakciók megtekintése után úgy gondoltam, hogy még bóklászom egy kicsit, de egy váratlanul nyakamba zúduló hózápor ezt megakadályozta. Nem esett, hanem szakadt, ráadásul a szél összevissza kavarta a hópelyheket, sokszor az orromig nem láttam. Ez azt jelentette, hogy rövidesen célba vettem a buszpályaudvart, aztán az első busszal visszatértem Madridba. (Szerencsére nem kellett sokat várni rá.) Útközben végig esett a hó, csak valahol a főváros határában állt el.

img_4541.JPGA katedrális a kavargó hóesésben

Címkék: utazás