Még egy kis Róma, aztán repülés haza

Csak este indult a gépem, így kihasználtam az időt még egy kis városnézésre. Kísérővel ismét bejutottam a Vatikánba. Ezúttal olyan helyeken jártam az épületkomplexumban, ahová egyébként mezei halandó nem mehet be. Különböző, díszes folyosókon sétáltam, míg végül eljutottam egy olyan erkélyre, ami a bazilika előtti térre néz.

img_4054.JPG

Kilátás a térre az erkélyről

Az erkély mögött ott van az a bizonyos kémény, amiből a füst felszáll az új pápa megválasztása után. Pontosabban ami igazából ilyenkor nincs is ott, csak a csonkja, mert mint kiderült, csak akkor építik fel, amikor pápaválasztás van. Egy olyan loggián sétáltam, amelynek a másik felére nem lehetett bemenni, merthogy ott a pápa szokott sétálgatni. Gyönyörű volt! A falakat mindenütt csodaszép freskók díszítették.

img_4117.JPG

Szent Péter Bazilika

A néhány órás vatikáni bóklászás után visszamentem a szállásra, összeszedtem a motyómat, aztán indultam a reptérre. Nem nagyon akaródzott hazamenni, Róma igazán gyönyörű,  eltöltöttem volna még néhány napot (hetet?) ezen a gyönyörű helyen.

Címkék: utazás