2020. április 20., hétfő

Az első iskolai nap mindkét lánynak a tavaszi szünet után. Persze csak virtuálisan,  merthogy a sulik zárva. Pontosabban érkezett a suliból egy levél, hogy tartanak ügyeletet azok számára, akik nem tudják hova tenni a gyereket. Gondolom, hogy ápolók, orvosok meg egyéb olyan területen dolgozókról van szó, akiknek muszáj eljárniuk otthonról.
Mivel ez már nem szünet, így a korábbiakhoz képest korán, negyed 9-kor kirúgtam őket az ágyból. (Persze előtte egy jót sétáltunk a kutyával...). Viszonylag hamar összekapták magukat, aztán a nagy fent a szobájában, a kicsi meg lent, az ebédlő asztalára pakolt számítógép előtt várták, hogy elérkezzen a 9 óra, amikor is a suli hivatalosan megnyitotta az online tanítást. Kicsit izgultak. Én is. Mi lesz, hogy lesz, mennyire veszik komolyan, stb. 9-kor valóban megnyithatóvá vált az oldal.
Áttekinthető és világos. Van egy rész, ahol majd az online órák lesznek (jövő héttől ígérték őket) és van egy naptár. A naptárban pöttyök vannak azokra a napokra téve, amikor valamilyen feladatot le kell adni a gyereknek. A pöttyös napokra kattintva kinyílik egy ablak, amelynek tetején ott szerepel, hogy milyen tantárgyakból mit kell leadni. Ha az egyes tantárgyakra kattint az ember, akkor az ablak alsó sorában megjelenik egy kis ablak, amelyben a tanár leírja, hogy pontosan mit is küldött és mit kell csinálnia a gyereknek. Mellette pedig ott vannak a mellékletekben a feladatok. Van, amit nyomtatni kell, kitölteni és aztán kapott egy javítókulcsot is hozzá, ami alapján átnézheti és korrigálhatja a hibáit. Van, amit online kell elkészíteni. Van egy külön gomb, üzenet a tanárnak, ott leírhatja a megoldást, kérdést, csatolhat hozzá dokumentumot és direktben elküldheti a tanárnak. Jónak néz ki a dolog.
Egy napra nem vészesen sok feladatot kapott, szóval a nap végére sikerült már a szerdai és a csütörtöki feldatok egy részével is végeznie. A szülőkkel úgy állapodtunk meg, hogy 9-től ebédidőig dolgozik, akkor ebédszünet, egy óra az udvaron, majd folytatás egészen 4-ig. Ha kész van a következő napi feladatokkal, akkor nekiugorhat a rákövetkező napi feladatoknak. Biztos lesz olyan, hogy csúszni fogunk, mert a matekkal - holott egyáltalán nem volt sok feladat - elszöszmötölt vagy két órát.
A nagyobbik lánynak kicsit komolyabb a rendszere. Nálunk inkább a "rendes" órarendhez hasonlóan osztják ki a feladatokat. Meg van határozva, hogy mikor, melyik tantárggyal kell foglalkoznia és több esetben időkorlátott kapott, hogy meddig kell valamit befejeznie.
Szóval úgy néz ki, működni fog a dolog. A szülők kérték, hogy amennyire lehet, hagyjam, hogy a gyerek saját maga oldja meg a feladatokat, csak időnként nézzek rá, hogy mégis mit csinál, pontosabban csinál valamit és nem csak az ablakon mereng kifelé. Egyelőre nincs gond, persze egy nap után az lenne a gond, ha lenne.
Közben a német tanár átküldte a holnapi órára a zoomos meghívót, elméletileg ez lesz az utolsó alkalom. Pontosabban azt írta, hogy átismételjük, amit eddig vettünk és ha nem sikerült befejezni vagy ha van igény rá, akkor még jövő héten egy extra órát ad nekünk. Átküldte a következő tanfolyamok adatait is - nem hiszem, hogy ezek közül fogok választani, fogok keresni inkább egy Skype-os tanárt.
Címkék: covid