Müncheni bóklászás, királyi palota

Eredetileg úgy terveztem, hogy kimegyek Dachauba, de valamilyen felújítási munka miatt nem járt az S2-es járat, a pótlóbusz meg olyan elképesztő lassan mászott, hogy inkább feladtam az egészet, és várost néztem.

Valami elképesztő tömeg volt mindenütt, szinte mozdulni sem lehetett egyes helyeken. Egy jót azért sikerült csavarognom, mi több az egyik templomban is végre körbe tudtam nézni, ahol korábban nem lehetett, mert éppen misét tartottak. (Igazi barokk volt, semmi különlegeset nem találtam benne.)

Aztán bevettem magam a királyi palotába, amely Németország legnagyobb városi palotája, így nem csoda, hogy közel két órán keresztül bolyongtam odabent. Elképesztően nagy, és ráadásul olyan, mint egy labirintus. De megérte, mert gyönyörű szép volt az egész. A pompát tekintve egy kicsit olyan, mint a versailles-i kastély, de méretében persze sokkal kisebb. Érdekes volt, hogy szinte minden helyiségben szerepelt, hogy a második világháború alatt teljesen vagy csaknem teljesen megsemmisült és utána mikor állították helyre. (Utánanéztem, kiderült, hogy a 23.000 négyzetméteres tetőszerkezetből mindössze 50 négyzetméter maradt meg épségben a bombatámadások után. Némelyik helyiségből gyakorlatilag szinte semmi nem maradt.)  A berendezési tárgyak épségben átvészelték a háborút, mivel még a bombázások előtt biztonságba helyezték azokat. 

A látogatható 130 teremből a legjobban talán a reneszánsz Antiquarium tetszett. A hangulata kicsit olyan volt, mint a versailles-i Tükörteremé, de egészen másképp nézett ki: viszonylag hosszú (69 méter), boltíves helyiség, csodálatos freskókkal, szobrokkal. Eredetileg könyvtárnak szántak (talán ezért is voltak a hatalmas ablakok), de hamarosan ünnepi rendezvények helyszínévé vált.

img_9227.JPG1586-ban építették az Antiquariumot, amely a palota egyik legrégebb helyisége.

A palotakomplexumnak több belső udvara is volt, mindegyik más stílusú. Egyben kertet alakítottak ki, egy nagyobban színpad állt és éppen próbáltak a színészek. Volt egy udvar, ahol az árkádok alatt egy kis grottót képeztek ki. Minden díszítés kagylóból/kagylóval készült - nagyon különleges az egész. 

img_9220.JPGA grottó egyik, kagylókkal borított szobra.

A kincstárat is megnéztem, ahol csodaszép koronák (többek között a bajor királyi korona), kardok, kegytárgyak voltak kiállítva. 

img_9207.JPG1804 és 1807 készült bajor királyi korona

 

Címkék: utazás